שילת ושות' משרד רואי חשבון

עוסק פטור

ראשית כל נתחיל מההחלטה החשובה בפניה את/ה ניצבים כרגע:

פתיחת עסק היא תהליך הכולל מגוון רחב של החלטות אשר ישפיעו על עתידך ועל עתיד העסק שלך בצורה משמעותית.

ההחלטה הראשונה הינה האם בעצם לעבור להיות עצמאי? מה זה כולל? מהן החובות שלי ומהן הזכויות שלי? לאחר שהחלטת ועברת את המשוכה הראשונה האם להישאר שכיר או להיות עצמאי או שכיר ועצמאי יחד, יש להחליט על סוג העסק. בהחלטה זו יש לקחת  בחשבון כי לסוג העסק אשר ייפתח, ישנן השלכות חוקיות ופרקטיות ובכדי לבצע את החלטות הנכונות יש להחזיק בידע נרחב בנושא מס ודרך העבודה של הרשויות השונות בארץ. מסיבה זו, מומלץ מאוד להיעזר בליווי של רואה חשבון מקצועי ומנוסה כבר בשלבים הראשוניים של פתיחת העסק. סיוע זה יבטיח כי לא ייעשו על ידך טעויות אשר ייפגעו בפעילות העסק שלך בעתיד ויעזור לך להקים את תשתיות העסק שלך בצורה הנכונה ביותר עבורך.

טעות נפוצה של עוסקים פטורים היא הנחת היסוד שפתיחת עוסק פטור (עוסק זעיר לשעבר), פוטר אותם למעשה מכלל החובות החלים על עוסק מורשה, כמובן שמדובר בטעות.

עוסק פטור בשנת 2018, פטור אך ורק מתשלום חודשי למע"מ עד לתקרה של 99,003 ₪ נכון לשנת 2018 (אתר רשות המיסים), הוא עדיין נדרש לדווח אחת לשנה למע"מ על מחזור עסקאותיו. חייב בדיווח ותשלום שוטף למס הכנסה וכן חייב לדווח על שינוי מעמדו לביטוח הלאומי. כמו כן הוא חייב בניהול ספרים, הפקת קבלה בלבד אינה מספקת. יש לנהל ספרים נוספים ע"פ חוק.

משרדינו מספק את השירותים הבאים:

פתיחת תיקים ברשויות המס והדרכה ראשונית לבעלי העסקים:

  • משרדינו ייבצע עבורך את פתיחת תיק העוסק פטור במס ערך מוסף, פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה והסדרת מעמדך בביטוח לאומי.
  • הדרכה ראשונית כוללת: מהם החובות הנדרשות ממך מבחינת רשויות המס, הסבר מקיף על הוראות ניהול ספרים לאחר פתיחת עוסק פטור, אילו ספרים עלייך לנהל בבית העסק – מתי מוצאים קבלה וכו'.
  • דיווחים שוטפים למס הכנסה וביטוח הלאומי ומע"מ.
  • משרדינו משמש עבורך כרואי חשבון מייצג מול כל רשויות המס (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי).
  • הכנה והגשת דוח שנתי למס הכנסה, תוך קבלת ייעוץ מתאים בנוגע לחסכון המכסימלי במס וניצול הטבות המס האפשריות (הפרשות לפנסיה, קרנות השתלמות וכו').
  • ייעוץ פרטני לכל בעל עסק:
      • משרדינו מספק שירות אישי בו בעל העסק מקבל ייעוץ בנוגע לכל ההוצאות שמוכרות במידה והעסק מתנהל מתוך בית מגורים.
      • הדרכה והכוונה בנוגע לביטוחים פנסיוניים, קרנות השתלמות יתרונות וחסרונות בראיה פרטנית עבור כל עסק.
  • הנהלת חשבונות דיגיטלית וירוקה מאפשרת:
      • חתימה על דוחות ומסמכים דרך הסמארטפון של כל לקוח.
      • העלאת חשבוניות מכל מקום אל הנהלת החשבונות בפעולה פשוטה דרך האפלקיציה.
      • ניתוח הוצאות והכנסות של העסק און ליין, מכל מקום דרך הסמארטפון.
      • שמירה וגיבוי של כל הנהלת החשבונות של העסק בענן מאובטח בשיטת ענן מאובטח על ידי Firewall למניעת פריצות ותקיפות SPD.