ראשית כל נתחיל מההחלטה החשובה בפניה את/ה ניצבים כרגע:
פתיחת עסק היא תהליך הכולל מגוון רחב של החלטות אשר ישפיעו על עתידך ועל עתיד העסק שלך בצורה משמעותית.
ההחלטה הראשונה הינה האם בעצם לעבור להיות עצמאי? מה זה כולל? מהן החובות שלי ומהן הזכויות שלי? לאחר שהחלטת ועברת את המשוכה הראשונה האם להישאר שכיר או להיות עצמאי או שכיר ועצמאי יחד, יש להחליט על סוג העסק. בהחלטה זו יש לקחת בחשבון כי לסוג העסק אשר ייפתח, ישנן השלכות חוקיות ופרקטיות ובכדי לבצע את החלטות הנכונות יש להחזיק בידע נרחב בנושא מס ודרך העבודה של הרשויות השונות בארץ. מסיבה זו, מומלץ מאוד להיעזר בליווי של רואה חשבון מקצועי ומנוסה כבר בשלבים הראשוניים של פתיחת העסק. סיוע זה יבטיח כי לא ייעשו על ידך טעויות אשר ייפגעו בפעילות העסק שלך בעתיד ויעזור לך להקים את תשתיות העסק שלך בצורה הנכונה ביותר עבורך.
טעות נפוצה של עוסקים פטורים היא הנחת היסוד שפתיחת עוסק פטור (עוסק זעיר לשעבר), פוטר אותם למעשה מכלל החובות החלים על עוסק מורשה, כמובן שמדובר בטעות.
עוסק פטור בשנת 2018, פטור אך ורק מתשלום חודשי למע"מ עד לתקרה של 99,003 ₪ נכון לשנת 2018 (אתר רשות המיסים), הוא עדיין נדרש לדווח אחת לשנה למע"מ על מחזור עסקאותיו. חייב בדיווח ותשלום שוטף למס הכנסה וכן חייב לדווח על שינוי מעמדו לביטוח הלאומי. כמו כן הוא חייב בניהול ספרים, הפקת קבלה בלבד אינה מספקת. יש לנהל ספרים נוספים ע"פ חוק.
פתיחת תיקים ברשויות המס והדרכה ראשונית לבעלי העסקים: